Eind april was het zover. Nadat we de vernieuwde software uitvoerig getest hadden waren we klaar om met het systeem "live" te gaan.
Omdat de klant ook al ons oude systeem gebruikte konden we via een conversie alle gegevens uit het oude systeem overzetten naar het nieuwe. Het meeste geschikte moment hiervoor was vlak voor de start van de kijkdagen, omdat op dat moment alle gegevens van de kavels vastliggen en omdat vanaf dat moment de biednummers voor de aanstaande veiling worden aangemaakt.
De conversie was minutieus voorbereid en in programmatuur vastgelegd, zodat deze buiten de kantooruren tussen twee werkdagen uitgevoerd kon worden.
Hoewel het voor de medewerkers van het veilinghuis even wennen was, is op de veilingdagen het veilingproces zonder onderbreken en in het gebruikelijke tempo verlopen. Ook het afrekenen met de kopers verliep vrijwel probleemloos. De gebruikersvragen konden door onze ondersteuning op locatie direct worden beantwoord.
Begin september 2013 zijn er inmiddels 3 veilingen en 5000 kavels met het nieuwe systeem verwerkt.